Aku Malu..


Aku malu sebenar-benarnya terhadap diriku sendiri…

Sehingga kini aku masih belum dapat menutup maluku itu,

Maluku kerana sikap ku,

Maluku kerana kekuranganku…

Yang sering membuat aku malu di hadapan MU,

Aku malu…

Sehingga kini aku masih berasa malu,

Pada teman-teman seperjuangan ku,

Aku malu kerana diri ku..

Yang masih jua begini,

Aku malu…

Sehingga kini maluku masih bertamu,

Bila mana aku berada di hadapan guruku,

Maluku kerana masih jua belum mencapai kejayaan impianku,

Dan Aku akan sentiasa berasa malu…

Bila aku berada di hadapanMu,

Bila Engkau sering sahaja memerhatikan gerak geriku…

Walau tanpa aku sedari..

Aku terus berasa malu…

Kerana setiap perbuatanku,

Kerana diri ini adalah hambaMu,

Kerana apa yang aku miliki kini..adalah milik Mu,

Kerana semua ini Engkau pinjamkan padaKu seketika,

Untuk aku merasa bertapa nikmatnya…

Aku tersangat-sangat berasa malu…

Bila kedua belah kaki ku ini,

Aku gunakan untuk ku beribadah

namun melangkah ke tempat yang hanya akan mengundang binasa…

Aku tersangat-sangat malu…

Bila kedua belah tanganku ini,

Aku gunakan untuk membuat amal kebaikan

tapi melakukan perkara yang Engkau benci…

Aku tersangat-sangat malu…

Bila bibir ini… menuturkan dosa,

Mengadu domba dan memfitnah,

Menipu dan mencerca…

Sedangkan ia sepatutnya..

Aku gunakan untuk berzikrullah,

Mengucapkan kalimah-kalimah indah penuh bermakna,

Aku tersangat-sangat malu…

Bila mata ku ini..aku gunakan untuk melihat perkara dosa,

Sedangkan ia sepatutnya aku gunakan..

Bagi mengamati bukti kebesaranMu…Ya Rabbi,

Aku malu…teramat malu…

Andai seluruh badan ku ini,

Aku gunakan ke arah kehancuran..

Kerana selayaknya ia untuk Mu Ya Allah..

Bertapa malunya aku padaMu… Ya Allah ( T.T )

No comments:

Post a Comment