ANDAI KU TEMUI CINTAMU...


Ya Allah..
Andai ku temui cintaMU dalam hatiku
Pasti mudah untukku terokai hidup di dunia ini

Walaupun pastinya jalan tidak begitu indah
Onak duri pasti menjadi hiasaannya
Ujian dan cabaran pasti menjadi teman sepanjang perjalanan

Namun aku begitu pasti...

Andainya CintaMu yang ku temui
Pasti yang lainnya tidakku peduli

Andainya cintaMu yang mengisi ruang hati
Yang lainnya pastinya  tidakku perlukan lagi
Hadirmu terlalu mencukupi

Kerana...

Dalam setiap kesakitan yang ku rasai
Allah ada untuk mengubati

Dalam setiap luka akibat kecewa
Allah ada penawar untuknya

Dalam setiap kekosongan yang menyelubungi diri
Allah ada untuk mengisi

Dalam setiap hening malam sunyi
Allah ada menemani dalam setiap munajat kekasih

Dan...
Saat aku terjatuh
Allah ada untuk membangkitkanku

Saat aku lemah tidak bermaya
Allah ada menguatkan hatiku semula

Saat aku buntu hilang arah tuju
Allah ada memimpin tanganku

Saat aku hilang tempat mengadu
Allah ada mendengar setiap rintihanku

Saat ribuan masalah datang menghimpitku
Allah meleraikannya buatku

Kerana Allah Maha Besar daripada segala masalahku..



No comments:

Post a Comment