Bicara Hatiku..


"Ya Allah..
Cintakanlah aku pada insan yang melabuhkan cinta dan kasih sayangnya hanya pada-Mu..
Agar dapatku melabuhkan cinta dan kasih sayangku jua hanya untuk-Mu..

Ya Rabbana..
Hadirkanlah padaku seorang teman di sisiku ini seorang insan yang beriman, bertaqwa dan bermujahadah serta berjuang di jalan dakwah-Mu..
Agar dia dapat membimbingku menjadi seorang muslimah
Yang beriman dan bertaqwa sepertinya..

Ya Muhaimin...jika Engkau tetapkan dia untukku..
Engkau tetapkanlah pula hati dan diriku hanya untuk-Mu..
Sesungguhnya Engkaulah cinta hatiku yang Hakiki..
Periharalah jua cintaku padanya..
Agar aku tidak melebihkan cintaku pada-Mu Ya Allah..

Ya Allah..
Lindungilah kami dari segala fitnah dan dusta dunia..
Yang boleh melalaikan kami hamba-Mu ini..
Dari terus mengingatiMu..

Ya Allah..
Andai tetap apa yang Engkau berikan kepada kami..
Maka teguhkanlah Hati-hati dan jiwa-jiwa kami ini..
Andai telah Engkau tetapkan ujian dan dugaan
Dalam mengharungi kehidupan duniaMu..
Ku mohon hanya padaMu ya Rabbi..
Agar Engkau kuatkan Iman dan hati kami menghadapinya..

Ya Rahim..
Kiranya Engkau berikan kami dengan nikmat cinta dunia,
Ya Rabbul Izzati..ku mohon jauhkanlah hati kami..
Daripada lalai dan alpa untuk mengingati..
Kecintaan-Mu dan Kesyukuran
Atas nikmat yang Engkau berikan..

Tiada tempat untukku mengadu dan berharap selain padaMu Ya Allah..

Ya Allah..
Ingatkanlah aku tika alpa,
Sedarkanlah aku tika leka,
Dan bangkitkanlah aku tika terlena..
Dengan nikmat dunia yang hanya sementara..

















No comments:

Post a Comment