INGIN AKU...


Ya Allah...
Ingin aku menjadi seperti Khadijah,

Yang sanggup berkorban apa sahaja,
Demi cinta kepada Allah dan Rasul-Nya..

Ya Rahman..

Ingin aku mempunyai cinta..

Sesuci cinta Rabiatul Adawiyyah,
Yang sanggup menghambakan dirinya

Untuk mendapatkan cintaMu Ya Rabbi..

Ya Muhaimin..

Ingin aku punya cinta setulus cinta Zulaikha,

Yang mendamba cinta KekasihMu ya Allah,
Sehingga dia terlupa pada dunia..

Ya Rahim..

Ingin aku menjadi seperti Hajar dan Sarah,
Yang sanggup berkongsi kasih..
Demi kepentingan agama KhaliqNya..

Ya Alim..

Ingin aku menjadi seperti Sumaiyyah,
Yang teguh hati dan imannya..

Walau bertaruh nyawa,
Demi kalimah Syahadah..

Ya Rabbi..

Ingin aku menjadi seperti Asiyah,
Biar tersiksa hidup di dunia..
Namun hatinya tetap bersemi..

Cinta pada Rabbul izzati..

Ya Azim..
Ingin sekali aku menjadi seperti Aisyah,
Yang ayat-ayat cintanya hanya..
Melafazkan cinta demi Allah dan RasulNya,
Serta berjuang demi Ad-dinnya..
Dan menjadi sayap kiri..
Pada insan bergelar suami..

Tapi layakkah aku menjadi seperti mereka ini..

Sedang iman semakin lesu..

Hati pula bertarung dengan hawa nafsu yang memburu..
Akal seakan-akan buntu...

"Ya Allah..bantulah aku,

Menjadi seperti mereka yang berusaha meraihi.. cinta serta redhaMu..
Dan pasrah pada setiap takdir ketentuanMu..
~~ Istajib du'a ana~~
-Amiin-

No comments:

Post a Comment